ورزش در شركت ملي گاز ايران از شروع تاكنون

ورزش در شركت ملي گاز ايران از ابتداي تأسيس شركت در اسفند 1344، فعاليت محدودي با فوتبال كارگري داشت كه اين فعاليت در زيرمجموعه‌ي روابط عمومي شركت ملي گاز ايران انجام مي‌شد.
با توسعه شركت و افزايش كاركنان، فعاليت‌هاي ورزشي در سال 1350 آغاز به كار نمود و امور ورزش با سمت مسؤول خدمات ورزش ايجاد گرديد كه بعدها با توسعه فعاليت‌هاي ورزشي، دو نفر بازبين در زيرمجموعه مسؤول خدمات ورزش مشغول به خدمت شدند.
فعاليت‌هاي ورزشي در آن سال‌ها عبارت بود از فوتبال، واليبال، كشتي، پينگ‌پنگ، شطرنج و شنا كه مختص آقايان بود و فعاليت محدودي نيز در زمينه‌ي ورزش بانوان انجام مي‌گرديد.
بعد از پيروزي انقلاب اسلامي تحول عمده‌اي در اين زمينه ايجاد شد و خانواده‌ها تمايل بيشتري به فعاليت‌هاي وزشي داشته و اين مسأله روز به روز گسترش يافته است.
از آنجايي كه امكانات ورزشي در شركت وجود نداشت و بايستي اين اماكن اجاره مي‌شد، اين خود مشكل بزرگي در راه گسترش ورزش ايجاد كرده بود و فعاليت‌هاي ورزشي به كندي پيشرفت مي‌كرد و بيشتر فعاليت‌ها تنها در رشته‌هاي مربوط به آقايان انجام مي‌گرديد.
عمده فعاليت‌هاي ورزشي در شركت معطوف به رشته فوتبال بود. زيرا نسل جواني كه به شركت وارد شده بودند، انگيزه فعاليت در اين رشته را رونق مي‌بخشيدند. به طوري كه در مسابقات سراسري وزارت نفت تيم فوتبال كاركنان شركت ملي گاز ايران بيشتر اوقات مقام اول اين را تصاحب مي‌نمود. در كنار فوتبال رشته واليبال نيز فعال شده، به طوري كه اين تيم نيز همه ساله در مسابقات سراسري وزارت نفت مقام نخست را تصاحب مي‌كرد.
لازم به يادآوري است كه در همان سال‌هاي آغاز فعاليت‌هاي ورزشي در شركت ملي گاز ايران، مسابقات سراسري به طور تك رشته انجام مي‌شد و سپس تيم منتخب شركت گاز به مسابقات سراسري رشته مورد نظر اعزام مي‌گرديد.
اين فعاليت‌ها به طور محدود ادامه داشت تا حدود سال 1372 كه با حمايت مسؤولين شركت، فعاليت‌هاي ورزشي گسترش يافت. به طوري كه المپياد بانوان در سال 1376 آغاز حيات خود را جشن گرفت و تا امروز يازدهمين المپياد بانوان انجام شده است كه چهار المپياد بانوان وزارت نفت نيز به ميزباني شركت ملي گاز ايران تاكنون برگزار شده است.
در سال 1384 سازمان ورزش تغيير يافته و گسترش يافت. به طوري كه هم‌اكنون 16 رشته ورزشي آقايان و 18 رشته بانوان فعاليت مي‌نمايند و اميد است در سال‌هاي آينده اين فعاليت‌ها نيز افزايش يابد.
ذكر اين نكته نيز ضروري است كه در سال 1386 فعاليت حرفه‌اي شركت در رشته كشتي و تنيس آغاز شده كه در كشتي مقام چهارمي و در تنيس مقام دوم سوپرليگ كشور، ارمغان اولين حضور مي‌باشد.


صفحه اصلي  |   درباره  |   نوشته‌ها  |   تصاوير  |   ویدیو  |   تماس  |   پيوندها
©2008 Shamsa.Ir